Popular Posts

Saturday, May 21, 2011

Nak Dengar Cite tak?

 Cite die camni...

  Ade seorang puteri sedang termenung di tepi longkang yg amat besar. Suddenly, die t'dngr suare yg keluar dr dlm longkang itu. Die pon tkjut lalu t'jatuh ke dlm longkang itu. Mujurlah puteri itu tdk mghdp panyakit jantung jika tidak sudah pasti puteri itu dikejarkan ke wad kecemasan.

  Slepas beberape hari die pengsan, akhirnye die bangun jugak. Di sebelah puteri itu ade seorang jejaka tampan idaman malaya..Puteri itu t'kjut melihat lelaki itu berada di sblhnye..lelaki itu pun menegurnye " erm...maaflah jika saye tlh mmbuat awak terkejut. Tiada pon niat saye untuk menteperanjatkan awak...erm...sblm tu name saye.. Putera Indera Mahkota A. K. ... siapa pule geranganmu wahai si cantik jelite?" sambil mghlrkn tangannye.. Puteri itu pun mnjwb " name saye Puteri Kesuma N.N.H. ... sedapkan name saye..." lalu die pun menyambut huluran tngn si putera.

     Puteri itu bertanye kpd putera, di manakah dia berada skrg...putera itu mmbritahu puteri yg die berade di alam fantasi  kang long  ngi wa .. Putera itu mendendang lagu untuk si puteri..

       engkau bagaikan bidadari..pelengkap duniaku yg sunyi ini..
       kau lah permaisuri...gelap dunia tanpamuuuu...

sdg si putera mendendangkan lagu untuk si puteri...TIBA-TIBA...

                                                                                                                                  to be continued :)

No comments:

Post a Comment